سبک زایمان اسلامی و آفرینش مدار

تجربه نگاری و معرفی سبک زندگی اسلامی - زایمان طبیعی در آب - نکات بهداشت نوزاد و کودک - زایمان ارگانیک - زایمان آفرینش مدار - زایمان اسلامی

سبک زایمان اسلامی و آفرینش مدار

تجربه نگاری و معرفی سبک زندگی اسلامی - زایمان طبیعی در آب - نکات بهداشت نوزاد و کودک - زایمان ارگانیک - زایمان آفرینش مدار - زایمان اسلامی

شهید سلیمانی
سبک زایمان اسلامی و آفرینش مدار

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ الَّتی‏ أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فیها مِنْ رُوحِنا وَ جَعَلْناها وَ ابْنَها آیَةً لِلْعالَمین‏ (انبیاء 91)
بعد از اولین تجربه ی زایمان اسلامی در تولد فرزند اوّلمان در سال 92 این وبلاگ را تاسیس کردیم تا نتایج پژوهشهایمان در جایی ثبت و نگهداری شود و با دیگر علاقه مندان نیز به اشتراک گذاشته شود. الحمدلله فرزند دوممان نیز با سبک زایمان اسلامی در سال 94 به دنیا آمد. در تجربه ی دوم به اصرار والدین به یک زایشگاه مشهور مراجعه کردیم تا با رعایت نتایج پژوهش ها فرزند در زایشگاه متولد شود ولی زایشگاه شرایط را نپذیرفت و فرزند دوم هم شکر خدا در خانه به همین سبک متولد شد... و شکر خدا فرزند سوممان هم در سال 96 به سبک زایمان اسلامی متولد شد. سوالی بود در حد پژوهش ها و تجربیات ناقابل خدمت علاقه مندان هستیم...

سبک زندگی اسلامی یکی از دغدغه هایی است که سال گذشته امام خامنه ای در خراسان شمالی مطرح فرمودند، بد نیست به همین مناسبت به سبک کودک داری اسلامی و تربیت اولاد اسلامی هم پرداخته شود. بر همین اساس به زودی در سلسله مطالبی به برخی نکات مبتلا به برای خانواده های مسلمانی که قصد دارند کودک خود را به صورت اسلام نگهداری نمایند خواهیم پرداخت.

در اولین مطلب قضیه ی مهد و پوشاک کودک را بررسی می کنیم.

مهد :

شکی نیست که کودک توان کنترل دستگاه خروج مواد زائد خویش را ندارد و این مواد که نجس هم هستند باید به احسن نحو از او پاک شوند. خدای متعال در قرآن کریم مهد  را برای کودک ذکر می کند و برای حضرت عیسای مسیح از مهد  نام می برد (یکلم الناس مهدا). در جای دیگری خداوند زمین را مهد انسان معرفی می کند

و مهدت له تمهیدا...

الم نجعل الارض مهادا....

. از جمع این موارد و آیات ذلول چنین به نظر می رسد که مهد مکان آرامش جسمی برای کودک و زمین مکان آرامش جسمی برای انسان است (جعل لکم الارض ذلولا). همچنین شاید بتوان گفت که همان گونه که زمین می تواند توسط انسان در دوران نادانی آلوده شود مهد نیز می تواند توسط کودک در دوران نوزادی آلوده شود و حکیمانه آن است که خداوند حکیم تمهید کند یعنی برای سرایت نکردن اثرات ناشی از رفتارهای زیانبار انسان در کل عالم برای او زمین را مهد قرار دهد و انسان نیز به تبعیت از خدای متعال تمهید کند و برای کودک نیز مکانی را به عنوان مهد  در نظر بگیرد تا در صورتی که کودک خود را به نجاست آلود این نجاست به سکونت گاه او سرایت نکند...

ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس...

مهد نوزاد
مهد کودک

البته مهد با گهواره تفاوت دارد و تفاوت این دو در این است که گهواره عموما مهدی است که آویزان شده است و دارای حرکت رفت و برگشتی است اما مهد به همان سبدی که کودک در آن قرار می گیرد گفته می شود. این که گهواره و تکان دادن کودک در خارج از آغوش مادر کار درستی است یا نه و آیا اصولا گهواره نیز برای کودک ضرورت دارد بحث مستقلی است که اگر عمری باقی بود آن هم مفصل باید بحث شود فعلا به همین قدر که بهترین گهواره برای کودک آغوش مادر است کفایت می شود .

پوشک کودک:

در بحث پوشک کودک متاسفانه به نوزادان بی زبان ظلم فراوانی روا داشته شده و می شود.  از جمله :

1) ناراحتی های پوستی ناشی از تعویض دیر هنگام پوشک (اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا )

این که چرا برخی پوشک نوزاد را دیر تعویض می کنند دلایل متعددی دارد،

اول آنکه این به دلیل آن است که دیر متوجه می شوند، یعنی با توجه به قدرت جذب های بالای برخی پوشک ها خود نوزاد نیز متوجه نیازش به تعویض پوشاک نمی شود و در پوشک نجس باقی می ماند و مادر نیز از آنجا که پوشک ها سنسور اعلام زمان تعویض ندارد خیلی زود به زود نگاهی به اوضاع بیندازد نیم ساعت یک بار است. چاره این است که پوشک قدرت جذب بالا نداشته باشد تا نوزاد خود متوجه شود و گریه کند. البته ممکن است برخی اشکال کنند که زندگی به نجاست کشیده می شود که این قضیه لزوم مهد و گهواره را باز هم یادآور می شود. لذا پوشک باید قدرت جذب پایین داشته باشد و همچنینی نوزاد در مهد و گهواره قرار گیرد.

دلیل دیگر ان است که از باب صرفه جویی در مصرف پوشک این ظلم به نوزاد روا داشته شود. بدون شک با این قیمت بالای پوشک، مادرانی که خانواده آنها قدرت مالی  بالا نداشته باشد قضیه ی صرفه جویی اقتصادی را در ذهن خود به عنوان یک عامل موثر لحاظ می کنند و این می تواند موجب تاخیر در تعویض پوشک و ظلم به کودک شود.

2) ناراحتی های پوستی ناشی از مواد شیمیایی به کار رفته در پوشک های پلاستیکی (اینجا)

این قضیه نیز یکی از موارد همه گیری است که کودکان بسیاری را مورد ظلم قرار می دهد، عامل اصلی این قضیه سوداگری کارخانجات و عدم توجه آنها به سلامت کودکان است که  شکر خدا به برکت نهضت ارگانیک دایاپر رفع خواهد شد. در مورد این نهضت در ادامه توضیحات مفصل خواهد آمد.

3) عقیم شدن و نازایی در اثر سفت بستن نواحی کشاله ی ران و زیر ناف کودک (اینجا )

این قضیه هم به علت نادانی مادران و کارخانجات نسبت به این حقیقت بوده است که با بررسی های پزشکی اخیر در غرب شکر خدا برای این قضیه هم در پوشک های ارگانیک دکمه های فشاری و دکمه های چسبی در نظر گرفته شده است و از کش های لطیف و نرم در کمر پوشک استفاده شده است.

اما گفتیم به لطف خدا در غرب نهضتی آغاز شده است با نام ارگانیک دایاپر (Organic Diaper) و مجدد مردم در حال روی آوردن به سمت پوشک های از جنس های طبیعی مانند کتان و پشم هستند که اتفاقا قابل شستشو هم باشند.

اما برای اطلاع از این نهضت کافیست عبارت Organic Diaper را جستجو کنید تا هزاران صفحه ای را که در این باره نوشته شده است و صدها فروشگاهی را که این نوع پوشک را عرضه می کنند بشناسید. اما متاسفانه این نهضت هنوز به مملکت عزیز ما راه نیافته است.

همان طور که گفته شد هنوز هیچ صحبتی از پوشکهای ارگانیک در محتواهای فارسی زبان اینترنتی و غیر اینترنتی وجود ندارد و این نوشته اولین نوشته در مورد معرفی این پوشک هاست لذا در ادامه تمام منابع و مراجع به سایتهای انگلیسی زبان است و پیشاپیش از عزیزانی که با این زبان آشنایی ندارند پوزش می خواهیم.

پوشک های ارگانیک در واقع نوع جهش یافته ی پوشک های لباسی (Cloth Diaper) هستند که در اثر مضرات فراوان پوشک های دورانداختنی (Disposable) مورد توجه فراوان قرار گرفته اند.

برای اطلاع از مضرات پوشک های دور انداختنی اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا    و اینجا را ببینید.

برای اطلاع از علل روی آوردن مردمان در غرب به این نوع پوشک ها اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا را بخوانید.

برای مشاهده ی نمونه های این نوع پوشک که در آنها از کتان و پشم و بامبو استفاده شده است اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا را ببینید.


پوشک ارگانیک
یک نمونه پوشک ارگانیک
پوشک ارگانیک
پوشک سالم بهداشتی ارگانیک
پوشک ارگانیک
پوشک های ارگانیک در حال خشک شدن روی طناب



اما این هم  سه دلیل از نوعی دیگر برای اعتماد نکردن به پوشک های امروزی موجود در بازار ایران :

1) به کارخانه ی سازنده و مسئولین این کارخانجات اعتماد نداریم، برخی که معروف ترند نام غربی برای کارخانه برگزیده اند احتمال زیاد از شیوه ها و فرمولهای غربی استفاده می کنند و ضمن این که محصولات کارخانجات مادی گرا و ثروت پرست عموما  ظالمانه  و سوداگرانه است معمولا کرامت انسان را اهمیت نمی دهد ،حتی در صورت جهالت مشتری به وضعیت محصول به سلامت انسان نیز خیانت می کند. البته اصولا  به دلیل عدم شفافیت عملکرد کارخانه ها و تبدیل شدن کارخانه به خلوات در بسیاری از  موارد مسئولین کارخانه ها در معرض هجوم وساوس شیطانی برای خیانت به مشتری و ظلم به او قرار می گیرند و افراد با تقوا که در خلوات ایمان خود را حفظ کنند زیاد نیستند

2) از کرامت کودک و سلامت او به دور است که در نجاست خود باقی بماند و باید بلافاصله او را پاک کرد، پوشک هایی که با افتخار از جذب بالا سخن می گویند باید شرمنده باشند که به کودکان معصوم خیانت می کنند و کرامت و سلامت آنها را لگدمال می کنند.

3) در سالی که حضرت آقا فرموده اند اقتصاد مقاومتی با توجه به بالا بودن هزینه ی پوشک های دور انداختنی بهتر است از همان تکنولوژی های قدیمی کریمانه برای بهداشت و نظافت کودک استفاده  کنیم به این امید این تلاشمان در جهت اطاعت از دستور ولی فقیه عزیزمان حضرت اما م خامنه ای مورد ثواب و اجر خدای متعال قرار گیرد.

در نهایت ممکن است بپرسید خب از این پوشک های ارگانیک کجا می شود تهیه کرد؟ جواب این بود که این بخش قضیه به عهد خود شماست و در صورتی که امکان آن را ندارید می توانید خودتان از این پوشک ها درست کنید...به هر حال اگر در ایران فروشگاهی یافتید در بخش نظرات معرفی بفرمایید تا دیگر عزیزان هم استفاده نمایند...


الحمدلله اخیرا در فروشگاه سوگلی میدان جانبازان قم پیدا کردیم و خریدیم و راضی هم هستیم...هر پوشک 21 هزار تومان ...قیمت مربوط به سال 94 است


برای سلامتی و ظهور امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا و پایداری امام خامنه ای و امت حزب الله ایران در مسیر تحقق اسلام ناب صلوات مرحمت فرمایید.

منتشرشده در:مرداد ۱۶, ۱۳۹۲

پی نوشت در 18 اسفند 94

اخیرا مشاهده شد که پوشک های ارگانیک در کشور وارد شده است و نویسنده یک نمونه به قیمت 22 هزار تومان تهیه نمود.


برچسب‌ها :

X ارگانیکX بهداشتX پوشاک کودکX پوشکX پوشک ارگانیکX پوشک لباسیX پوشک یکبارمصرفX سبک زندگیX کودکX مهدX نظافتX نوزاد




۴ نظر

فاطمه احمدی

با سلام حدود ۶ ماه پیش که دخترم سه ماهه بود به خاطر مصرف پوشک یک بار مصرف، مشکلاتی برای دخترم بوجود آمده بود. از لاستیکی و کهنه هم نمی توانستم استفاده کنم چون شدیدا به لایه پلاستیکی حساسیت پیدا کرده بود. دچار ناراحتی زیادی بودم. به فکر چاره افتادم به دنبال پوشک پارچه ای در سیسمونی فروشی ها گشتم اما نیافتم تصمیم گرفتم در اینترنت جستجو کنم اولین مطلبی که یافتم مطالب بالای این صفحه بود که علاوه بر ناراحتی هایی که داشتم دچار اضطراب شدیدی شدم که قابل توصیف نیست. تصمیم گرفتم هر طور شده دخترم را از آسیب های ناشی از پوشک یک بار مصرف نجات دهم. با تحقیقاتی که انجام دادم خودم موفق به دوخت پوشک پارچه ای شدم و از چهار ماهگی دخترم از این پوشک ها برای او استفاده می کنم و به لطف خداوند اکنون در آستانه تولید انبوه این نوع پوشک هستم که سعی شده با استفاده از بهترین پارچه های پنبه ای موجود در بازار،شکلی زیبا، نحوه استفاده بسیار آسان، با دوام و با قیمتی بسیار مناسب تولید شود. انشاالله مورد استقبال مردم قرار گیرد.

محسن بهرامی

سلام خانم احمدی باهمت
خدا قوت
شکر الله مساعیکم
ما هم مجبور شدیم خودمان سه تا نمونه پوشک ارگانیک توی خونه درست کنیم
مطلب و عکس مربوط به سه پوشک های تولیدیمون از اینجا قابل مطالعه است
http://www.ibelieve.ir/?p=6913
الحمدلله که شما همت کردید کار را به نتیجه برسانید
اگر لطف بفرمایید چند نمونه عکس تبلیغاتی از تولیداتتون با مشخصات و اطلاعات فروش برامون بفرستید توی سایت سنگر ذیل همین مطلب مشخصات محصولات شما را منتشر خواهیم کرد.
التماس دعا
موفق باشید

پاسخ دادن
فاطمه احمدی

جناب آقای بهرامی
با سلام و احترام
آیا برای شما مقدور است که در مورد پوشک ارگانیک تولید خودتان توضیح بدهید. با توجه به اینکه تنفسی است آیا نم پس نمی دهد؟ آیا امکان تبادل نمونه با شما برای من وجود دارد؟ چون من در آستانه تولید انبوه هستم دوست دارم بهترین پوشگ را در اختیار مردم قرار دهم. یکی از انگیزه های من این است که این کار برایم باقیات صالحاتی باشد. البته به این راحتی نمی توانم این کار را انجام دهم چون مجوز بهداشتی نیاز دارد و مراحل پر دردسری را در پیش رو خواهم داشت اما به یاری خداوند امیدوارم.

محسن بهرامی

علیکم السلام
پاسخ به ایمیل شما فرستاده شد
موفق باشید


نظرات  (۲)

سلام لطفا هر کسی داره اطلاع بده شماره تماسی یا چیزی...خواهش میکنم. 
Mojdehyaqubi@gmail.com
پاسخ:
سلام توی متن ادرس یک فروشگاه ارائه شده
قم میدان جانبازان فروشگاه نوزاد سوگلی
https://www.instagram.com/sogoliqom
لطفا چند فروشگاه توی تهران معرفی کنید برای خرید این پوشک ها
پاسخ:
سلام
معمولا با عنوان شورت آموزشی فروخته میشه...
بگردید سیسمونی ها احتمالا داشته باشن...
دیجی کالا هم داره
https://www.digikala.com/product/dkp-640025/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%D8%B2-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DA%AF%D9%84


http://baby1.ir/carters/715-washable-nappies.html

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی